Vragen huishoudhulp

WELKE ACTIVITEITEN MAG IK UITOEFENEN?

Het basisprincipe van alle toegelaten prestaties is hulp bij dagdagelijkse activiteiten, zowel bij de gebruiker thuis als buiten zijn huis.

In het kort, alles wat betrekking heeft op de dagelijkse behoeften van de gebruiker.
Zijn dus niet toegelaten in dit systeem: reparatie van een gootsteen, levering van warme maaltijden of meubelen, schilder en behangwerk, tuinonderhoud,…

MIJN DIENSTENCHEQUES WERDEN GESTOLEN/ZIJN VERLOREN. WAT MOET IK DOEN?

Klik hier om het document te downloaden en stuur het volledig ingevuld terug naar Sodexo (Sodexo, Cel Dienstencheques- Charles Lamairestraat 1- 1160 Brussel).

De dienstencheques waarvan u het verlies of de diefstal aangeeft, worden geblokkeerd. Als u ze dus terugvindt, moet U dat Sodexo melden (Tel. 02 547 54 93). U verneemt dan wat u verder moet doen.

Als deze dienstencheques niet door iemand anders gebruikt werden en Sodexo ze niet heeft terugbetaald, zal de overeenkomstige geldwaarde binnen de 5 werkdagen teruggestort worden op de rekening van uw Erkende Onderneming.

IK WERK MOMENTEEL IN HET ZWART. KAN IK OOK GENIETEN VAN EEN ARBEIDSCONTRACT IN HET KADER VAN DIENSTENCHEQUES EN WAT ZIJN DAN MIJN VOORDELEN?

In het kader van de dienstencheques zal u kunnen genieten van een echt arbeidscontract. U zal ook het voordeel hebben van de bescherming die daaruit voortkomt :

U kan in het kader van het systeem van de dienstencheques werken, ook al bent u niet ingeschreven als werkzoekende. De buitenlandse werknemers moeten uiteraard wel in regel zijn met hun verblijfsvergunning en hun arbeidsvergunning om met een contract van dienstencheques te kunnen werken. U kan meer informatie vinden over de voorwaarden om in het kader van dienstencheques te werken op de website van de RVA (www.rva.be).